Dobry hotel - na co zwrócić uwagę przy wyborze noclegu?
Jak wybrać właściwy hotel, spośród wszystkich dostępnych? Liczba gwiazdek i opinie w internecie to nie jedyne wyznaczniki jakości, które warto wziąć pod uwagę. Równie ważny jest zakres świadczonych usług, standard pokoi i ich wyposażenia, a także możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji i udogodnień. Poniżej rozwijamy ten temat wskazując na najważniejsze kryteria, na podstawie których warto wybrać miejsce na nocleg.
Lokalizacja hotelu i jego najbliższa okolica
Pierwszą sprawą, na którą zazwyczaj zwracamy uwagę, jest lokalizacja hotelu oraz jego oddalenie od docelowego miejsca podróży. Hotel powinien być dobrze skomunikowany z pobliskimi atrakcjami, takimi jak szlaki górskie, obiekty turystyczne lub centrum miasta. Jest to szczególnie ważne, jeśli w planach mamy jedzenie na mieście oraz piesze pokonywanie wszystkich tras. Warto zwrócić uwagę, czy w pobliżu hotelu znajdują się miejsca na spacer, kawiarnie, restauracje, wypożyczalnie samochodów oraz inne obiekty usługowe.
Warto też upewnić się, czy w hotelu funkcjonuje stanowisko concierge, czyli osoby świadczącej usługi doradcy. Będzie służyć pomocą w wyborze najlepszego miejsca parkingowego, restauracji, klubu, a także innych usług i miejsc wartych odwiedzenia w danej okolicy.
Czystość przede wszystkim!
Niewątpliwie tym, co potrafi zepsuć każdy wyjazd oraz reputację hotelu, jest brak higieny. Najczęściej goście hotelowi skarżą się na nieposprzątaną łazienkę, zabrudzoną pościel, kurz zalegający na blatach. Sytuacje takie zdarzają się rzadko, jednak gdy do nich dojdzie - mogą rzucić cień podejrzeń na dany obiekt. Warto zrezygnować ze składania rezerwacji w hotelach dysponujących takimi niepochlebnymi opiniami. Jeśli zależy nam na ocenie stanu czystości w obiekcie, który właśnie odwiedzamy, wówczas najlepiej zwrócić uwagę na detale. Zwłaszcza warto przyjrzeć się takim elementom jak: parapet, pilot od telewizora, stan podłogi pod łóżkiem.
Nie tylko nocleg - czyli usługi dodatkowe
W dobrej jakości hotelu można nie tylko się wyspać, ale również wypić kawę, herbatę, a wieczorem drinka. Dla wielu osób obecność kawiarni, restauracji lub nawet klubu, włączonych w infrastrukturę hotelu, to duże ułatwienie. Szczególnie dla tych podróżujących, którzy nastawieni są na rozpoczęcia dnia od pysznej kawy oraz sycącego śniadania. Goście hotelowi częsta nie są zobowiązani do składania rezerwacji na stoliki, co pozwala w dowolnym momencie skorzystać z oferty restauracji hotelowej.
Recepcja i jej pomoc
Wizytówką każdego hotelu jest jego recepcja. Pracujące w niej osoby powinny być uprzejme, komunikatywne oraz dostępne przez 24 godziny każdego dnia. Całodobowa recepcja jest dużym ułatwieniem w przypadku gości podróżujących nocą. Ponadto recepcja powinna oferować możliwość wypożyczenia podstawowych sprzętów sanitarnych i AGD, takich jak czajnik, suszarka do włosów, prostownica. Dobrej jakości recepcja pełni również funkcję doradcy względem swoich klientów. Mogą się zwrócić o pomoc w dowolnej sprawie, takiej jak przedłużenie pobytu, pomoc w znalezieniu miejsca parkingowego lub dobrej kawiarni w pobliskiej okolicy.